Nyheter

Vi har gjort anpassningar av vår verksamhet under perioden med Covid-19

Eva Vestlie Kastensson

För att du ska känna dig mer säker på att undvika smitta så har vi gjort följande åtgärder:

  1. Vi har maximerat antalet deltagare till 15 på varje klass. Vi kan inte ta emot drop-in utan alla ska boka en plats via appen eller hemsidan.
  2. Alla tar med egen matta – vi lånar inte ut matta under perioden fram till dess att alla restriktioner är borta.
  3. Vi lånar inte ut filtar och annan utrustning – ta med om du vill.
  4. Att du stannar hemma om du har några förkylnings- eller influensasymptom .

Dessutom städar vi lokalerna extra noga och det finns desinfektionsmedel på våra toaletter. Vi ber dig att avstå att duscha hos oss under den här perioden.

Vi hoppas att du känner att vi gör vad vi kan och att du vill komma och yoga med oss när vi behöver det som mest. Om du ändå vill stanna hemma under den här perioden kan vi erbjuda 40 dagars fri yoga från www.yogobe.com använd rabattkoden ”Omtanke2020”.

Har du frågor är du alltid välkommen att ringa mig 0707-35 69 70.

Varmt välkommen till Yoga Group

Eva Vestlie Kastensson

Upptäck våra yogaklasser

Ashtanga Vinyasa Yoga

Är en dynamisk yogaform och beskrivs ofta som en av de mest fysiskt krävande yogaformerna. Det som är typiskt med ashtangayoga är att man utför ett visst antal positioner i en bestämd ordning, där andningen synkroniseras med rörelserna i ett flöde, så kallad vinyasa.

Yogalärare hjälper en kvinnlig elev

Vinyasa Yoga

Betyder ”andningssynkroniserad rörelse". I vinyasayoga samordnas andning och rörelser i ett dynamisk flöde mellan olika positioner. Klasserna har olika intensitet och upplägg, vissa innehåller mer meditation, vissa mer kraftfulla positioner och vissa har ett mer spirituellt fokus. Vinyasayoga är egentligen mer ett sätt att yoga än en specifik stil.

Hatha Yoga

Ordet Hatha är sanskrit, där ”Ha” betyder sol och ”Tha” betyder måne. Syftet med hathayoga är att finna inre lugn genom att balansera energierna från dessa två. Hathayogans mjuka, fysiska yogapositioner (asanas) hålls mer statiskt och utförs i ett lugnare tempo än i andra fysiska och dynamiska yogaformer som exempelvis ashtanga vinyasa.